Recent Tweets @
Who I Follow

conclusion : mending diam saja :) biarkan mereka berkata apa

iseng ikut kuis beginian, entah kenapa kok bener banget :P

Nih buat greeners, semoga bermanfaat :D

Ceritanya ini sebetulnya halaman untuk tinjauan pustaka, tapi karena negara api menyerang, saya jadi nulis kaya gini. Nyadar ga sih, kalo anak muda jaman sekarang cenderung mengidolakan sesuatu yang belum tentu bener. Ya manusia sih, tempatnya salah dan lupa. Tapi jika dipikir lagi, mengapa sampai sebegitu mengidolakannya bahkan udah lupa kalo ternyata kita sudah punya sesosok idola yang bener-bener perfect. Mau dicela? insyaAllah dia ma’sum (terjaga dari dosa). Yeah, he is our prophet , Nabi Muhammad SAW. Ngga perlu saya cerita panjang lebar tentang beliau. Silakan baca sendiri di Sirah Nabawiyah dan buku-buku sejarah lainnya. Dulu waktu saya SMP saya belum begitu mengidolakan beliau. Saya lebih mengidolakan Naruto Uzumaki. Yeah, tertawalah! Hahaha. Karena kok ada mirip-mirip gitu social life saya sama Naruto, oiya, Spiderman. Saya juga penggemar berat Spiderman, bahkan sama Tobey Maguire nya haha. Ya, tertawalah! Oiya, status whatsapp saya terakhir kali waktu nulis ini juga masih The Amazing Spiderman. saya juga penggemar berat superheronya Marvel, Duh gimana ini? Hehe. Kalo dipikir-pikir, seseorang akan menjadikan sesosok orang yang menurut dia cocok dan memiliki pengalaman pribadi yang hampir sama dengan orang tersebut. Ya ngga sih?

source : ocapacitor.uol.com.br

                                         source: www.film.com

Saya sadar, dulu saya teramat norak dan naif. Terlalu suka sama Naruto Uzumaki, Peter Parker, ya karena ada kesamaan cerita dengan saya. Tapi setelah dibandingkan dengan apa yang dialami oleh Nabi Muhammad, kita semua ngga ada apa-apanya. Masih 6 bulan di dalam kandungan ibunya, sudah ditinggal pergi selama-lamanya oleh ayahnya, kemudian, disusul kematian Ibunya, dan kakeknya. Paling bikin saya nangis itu ketika perjalanan beliau ke Thaif untuk menyebarkan Islam, eh gataunya disana malah dilemparin batu, dan subhanallah Nabi Muhammad sama sekali ngga marah dan malah mendoakan penduduk Thaif. (yeah, ini bisa jadi panutan buat kita biar ngga terlalu alay kalo marah :P)

Kira-kira selama 12 tahun, eh 9 tahun deh, karena waktu SD pelajaran sejarah Islam baru diajarkan saat kelas 3 SD, saya baru ngeh waktu kuliah ini. Tentang orang-orang Islam yang sungguh lebih pantes dijadiin idola. Ada Thariq bin Ziyad yang waktu itu sebagai komandan (cmiiw) penaklukan Andalusia (Spanyol), dimana setelah sampai di Selat Gibraltar beliau membakar habis semua kapalnya, dan otomatis hal itu menimbulkan suatu ‘kondisi kritis’. Tau tentang kondisi kritis? Itu loh, suatu keadaan yang amat sangat memacu kita untuk berusaha sekuat tenaga memperoleh yang terbaik, contohnya seperti kita yangs semula tidak bisa memanjat pohon, tapi karena kita dikejar anjing, tiba-tiba saja kita bisa manjat pohon (terus lupa cara turunnya :P) . Dan Thariq bin Ziyad have proved it! Dia berhasil menaklukkan Andalusia.  Dan salah satu kalimatnya yang sampai sekarang saya tulis di meja belajar saya “ Ketahuilah! Sesungguhnya jika kalian bersabar atas kesusahan yang sebentar saja, maka kalian akan menikmati kesenangan yang panjang “ .

 

source : www.voa-islam.com

Subhanallah, masih banyak lagi sosok dari umat Islam yang patut untuk dijadikan contoh, tetep semangat guys! Wish you luck! See ya!

by : Justina Landhiani

category : Youth

event : GOI Peace Foundation

Indonesian Artifacts Treasure for A Better Future of Indonesia

Indonesia is an archipelago of over 17,508 islands and has a land area of ​​approximately 2 million square kilometers. Indonesian territory stretching along the equator from 95 ° E to 141 ° E (approximately 5000 km) and 6 ° N to 11 ° S latitude. With those characteristics, Indonesia called as a maritime country consisting of islands. In addition to having its land and waters wide, Indonesia also has abundant natural resources, both from mining, fishery or from agriculture. In addition to the potential of the agricultural sector, mining and fisheries, Indonesia consists of 34 provinces scattered in all parts of Indonesia and from every province has a diverse culture both in terms of musical instruments, folklore, food and beverage, music and song , ancient manuscripts and inscriptions, ornaments, traditional clothing, traditional games, product architecture, rituals, performing arts, weapons and tools of war, dance and maintenance procedures for treatment and health.

In general, such cultural dance, food and drink, traditional clothing, music and songs have started to be promoted or publicized by the government to attract more youth to use the ancestral heritage of Indonesia which have high value of art and that this heritage is not lost with time. I think there are some Indonesian cultures that are less touched or less explored by the Indonesian people themselves, for example in terms of artifacts are abundant in all parts of Indonesia. I specialize artifact made ​​from plants. Artifacts from these plants began to erode through time, because its use has been replaced with the tools that are made of stainless steel, metal, brass and so on.

Indonesian society in general has begun to abandon the use of natural materials from plants such as eroded by modernization trends in every field, but the artifacts are very important to preserve. Additionally creations ancestors bequeathed to us can be sold at a high price as a symbolic goods or goods that are the hallmark of Indonesian high artistic merit so if we promote it to the various cultural exhibitions will further increase the attractiveness for foreign tourists visit to Indonesia, which is rich in culture and natural wealth that will increase state revenues in the tourism sector. Any artifacts originating from different regions, also have their respective functions, for example artifacts kitchen tool made of bamboo, rattan, coconut shell and wood, as well as made from plants family Aracaceae. Suppose “Kiap” originating from Central Kalimantan made of bamboo serves for drying rice, “Dimples” which is made of wooden Tuna from West Nusa Tenggara which serves to pound rice, and so forth. Besides useful for daily purposes there are various artifacts that came from Bali. Artefak which is generally used for ceremonial harvesting rice in the fields, “sesaji” cover and so on, but has high artistic value and are of conservation value culture as well as the herbs used. Artifacts include “Tipat Kedis” made of palm leaves, functioning as complementary offerings (“sesaji”), and “Tray” made of palm leaves, as a place for fruit. Dewi Sri artifacts made of palm leaves, for the ceremonial harvesting rice in the fields, and flowers made of palm leaves, “Chili” as a beautiful wall decoration made of palm leaves, and many others are still unearthed by scientists as well as historians of Indonesian nation.

The conclusion is, Indonesia has a rich culture of infinite both in terms of musical instruments, folklore, food and drink, music and song, ancient manuscripts and inscriptions, ornaments, traditional clothing, traditional games, product architecture, rituals, performing arts, weapons and tool of war, dance and treatment procedures as well as health care, particularly in terms of the artifact which is a product that comes from plants associated with the culture of each tribe of the nation of Indonesia. Each of these artifacts should be preserved from loss by increasing progress of a nation, even the artifact has high artistic value and can attract both foreign and domestic tourists to visit areas of Indonesia, so as to increase foreign exchange within the tourism sector as well as reduce unemployment in Indonesia by deploying human resources to work in the tourism and cultural sectors.

Jangan lupa mengobrol dengan orang tua. Ingatlah bahwa dulu, mereka yang paling suka mengajak kita berbicara sejak kita belum mengenal kata.
Tia Setiawati Pakualam (via karenapuisiituindah)

(via mandalawangi)

diambil dari ketinggian 8 meter dari permukaan air laut